به روز رسانی زنده Covid دانشمندان می گویند Omicron در آفریقای جنوبی سریعتر از هر چیز دیگری در حال گسترش است

[ad_1]

تصاویرواکسن فایزر در بیمارستانی در هیلبرو، آفریقای جنوبی، در منطقه ژوهانسبورگ دریافت می شود.
اعتبار …ژائو سیلوا / نیویورک تایمز

دانشمندان در آفریقای جنوبی با افزایش نگرانی‌ها در مورد Omicron، روز جمعه گفتند که به نظر می‌رسد جدیدترین ویروس بیش از دو برابر سریع‌تر از دلتا در حال گسترش است که پرجمعیت‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود و مسری‌ترین بیماری است.

دانشمندان می گویند که تکثیر سریع Omicron به دلیل ترکیبی از عفونت ها و توانایی محافظت از سیستم ایمنی ایجاد می شود، اما دخالت همه کلیدها هنوز مشخص نیست.

کارل پیرسون، ریاضیدان دانشکده بهداشت و پزشکی استوایی لندن، گفت: “ما مطمئن نیستیم که این مخلوط چیست.”

برخی از این دانشمندان روز پنجشنبه گزارش دادند که این جهش می تواند باعث شود تا بخشی از ایمنی توسط ویروس قبلی به دست آید. هنوز مشخص نیست که آیا یا تا چه حد می توان از Omicron با واکسن های فعلی جلوگیری کرد.

تحقیق جدید در توییتر اعلام شد، و هنوز در مجلات تحقیقاتی بررسی یا منتشر نشده اند.

نوع Omicron تقریباً در دو کشور ظاهر شده است. ایالات متحده بیماران را در 11 ایالت شناسایی کرده است و مقامات بهداشتی می گویند که انتقال مبتنی بر جامعه یک استثنا است. پرزیدنت بایدن صبح روز جمعه تکرار کرد که آخرین اقدامات رهبران وی که در اوایل این هفته اعلام شد، باید برای جلوگیری از گسترش Omicron کافی باشد.

این تفاوت اولین بار در 23 نوامبر در آفریقای جنوبی مشاهده شد و به سرعت به حدود سه درصد موارد جدید در این کشور افزایش یافت. آفریقای جنوبی روز پنجشنبه 11535 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که 35 درصد نسبت به روز قبل افزایش یافته است و نسبت نتایج مثبت است. به 22.4 درصد افزایش یافت 16.5 درصد

جولیت پولیام، مدیر مدل انتقال در دانشگاه استلنبوش در آفریقای جنوبی، گفت: “این به همان اندازه خطرناک است که قبلا بوده است.”

دانشمندان روز جمعه گفتند که وضعیت ویژه Omicron هر سه روز در استان گوتنگ دو برابر می‌شود که پرجمعیت‌ترین منطقه آفریقای جنوبی است و اکنون چهارمین کشور بزرگ جهان برای انتقال این بیماری است.

در تجزیه و تحلیل ریاضی، آنها تفاوت Rt – معیاری از سرعت انتشار ویروس – را تخمین زدند و آن را با معیار دلتا مقایسه کردند. آنها دریافتند که Rt Omicron تقریبا 2.5 برابر بیشتر از دلتا است.

این تصویر نه تنها به میزان متفاوت گسترش، بلکه به توانایی آن در تأثیرگذاری بر سیستم ایمنی هنگام رسیدن به میزبان جدید بستگی دارد. در یک مطالعه مرتبط در روز پنجشنبه، دکتر. پولیام و همکارانش با بررسی وضعیت کشور تا ماه نوامبر، انتقال به یک قابلیت دفاعی جدید را تخمین می زنند.

آنها شیوع ویروس را به افرادی که حداقل 90 روز قبل تشخیص داده بودند، گزارش کردند که نشان می‌دهد مصونیت به‌دست‌آمده از رقابت قبلی با این ویروس کوتاه مدت بوده است. افزایش بیشتر بیماری های عفونی مشابه با انتقال امیکرون در کشور بود.

تیم نپذیرفت که بازسازی‌ای که دیدند به دلیل تفاوت‌ها بود، اما گفتند که این یک فکر منطقی بود. دانشمندان خاطرنشان کردند که زمانی که انواع بتا و دلتا ضروری بودند، وضعیت مشابهی رخ نداد.

دکتر. پولیام و همکارانش تخمین زدند که خطر عود با نوع Omicron تقریباً 2.4 برابر بیشتر از خطر مشاهده شده در نسخه اصلی ویروس کرونا است.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقای جنوبی، افزایش تعداد بیماران در آفریقای جنوبی با افزایش هفته به هفته مراقبت‌های بیمارستانی همراه بوده است که در حال حاضر بیشتر از موج قبلی مشاهده شده است.

هنوز تایید نشده است که Omicron باعث عفونت های جدی تری نسبت به سایر کروناویروس ها می شود. درصد موارد جدید مشاهده شده در کودکان زیر 5 سال نیز در سطح کشور افزایش یافته است، اما این ممکن است به دلیل واکسینه شدن بیشتر بزرگسالان باشد.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما