تحقیقات جدید در مورد سرطان روده بزرگ مکسا موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان

با این وجود، یک مطالعه دیگر نشان داده که نوع خاصی از پروتئین می‌تواند در تغییر مکان و چگونگی دریافت انرژی به سلول‌های مبتلا به سرطان کمک کند. بعضی از سلول‎‌‌‌های سرطانی می‎توانند اسیدهای چرب را جایگزین قند کنند (در صورتی که نتوانند آن را به دست بیاورند). از بین یافته‌های جدید در مورد سرطان، این مورد خاص می‎تواند به طراحی درمان‌های تازه برای آن کمک کند. دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور در تحقیقی جدید به بررسی عمیق‌تر ارتباط احتمالی بین مصرف رژیم غذایی نامناسب و خطر ابتلا به سرطان پرداختند. آن‌ها در نتایج تحقیقات خود دریافتند که یک ماده شیمیایی که هنگام تجزیه قند در بدن تولید می‌شود ممکن است باعث نقص در «دی ان ای» و افزایش خطر ابتلا به سرطان در طول زمان شود. درست مثل مبارزه با ویروس، واکسن‌های سرطان هم می‌توانند به بدن ما کمک کنند که با این بیماری مبارزه کند.

نلسن گفت که تحقیقات در مورد سرطان در فضا بیش از چهار دهه پیش آغاز شده بود، اما در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه داشته است. “مرکز توسعه کسب و کار نوین جوانان وندا” به منظور حمایت و پشتیبانی و کمک به توانمندسازی و تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های محققین و مخترعین با حمایت مادی و معنوی زیر نظر “معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری” در سال ۱۳۹۹ شکل گرفته است. اما اگر این مولکول‌های مهندسی شده از تمام آزمایشات سربلند بیرون بیاید می‌‌توانند علاوه بر سرطان بسیاری دیگر از بیماری‌ها را نیز درمان کنند. محققان می‌گوید موش‌هایی که با این روش در آزمایشات تحت درمان قرار گرفته‌‌اند نشانه‌های خوبی از خود نشان دادند. “ما به نمونه‌برداری‌های تصادفی بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم بگوییم این روش از پرتودرمانی صرف موثرتر است.” ظاهرا تشکیلات فلسطینی نسخه تعدیل شده در خصوص نداشتن حق رأی در مجمع و سازمان‌های بین‌المللی وابسته به ملل متحد را پذیرفته است.

دستاوردهای جدید در تحقیقات سرطان

پزشکان وقتی به لوکمی مشکوک می‌شوند که نشانه‌های نمادین آن با بزرگی لوزه در سنین بالای ۱۸ سال رخ دهد به طوری که فرد نیاز مبرم به جراحی لوزه‌برداری پیدا خواهد کرد. تحقیقات جدید شواهد تازه‌ای ارائه می‌کند که نشان می‌دهد پاندمی کووید19 ،تشخیص سرطان را به تاخیر انداخته و خطر دستیابی به نتایج ضعیف را دربیماران افزایش داده است. دکتر برایان باتلر، از اعضای این تیم تحقیقاتی می‌گوید استفاده از روش درمانی “خودکشی ژنی” می‌تواند دریچه‌ای جدید به سوی درمان سرطان پروستات باز کند. در این روش سلول‌های سرطان پروستات با استفاده از مهندسی ژنتیک اصلاح می‌شوند به طوری که بعد از بازگشت به بدن به سیستم دفاعی دستور می‌دهند آنها را از بین ببرد؛ در حقیقت می‌توان گفت آنها فرمان قتل خود را صادر می‌کنند.

با این نوع سرطان خون، سلول ها در مغز استخوان تولید شده و تجمع می یابند و باعث کاهش توانایی مغز در تولید سلول‌های خونی سالم به اندازهٔ کافی می شوند. سرطان خون مزمن با سرعت کمتری پیشرفت می کند و منجر به تجمع گلبول های سفید خون نسبتاً بالغ، اما همچنان غیرطبیعی می شود. سیستم دفاعی بدن معمولا غدد سرطانی را به عنوان عامل تهدیدکننده هدف قرار نمی‌دهد چرا که این غده‌ها از سلول‌های عادی بدن تشکیل می‌شوند؛ سلول‌هایی که سیستم دفاعی بدن آنها را “سالم” می‌شناسد. بنابراین، برخلاف هنگامی که باکتری یا ویروس‌ها در بدن عفونت ایجاد می‌کنند، سیستم دفاعی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی اقدام نمی‌کند. علاوه بر نقص در DNA، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال می تواند به طور موقت ژن‌های خاص پیشگیری کننده از سرطان را غیرفعال کند. این تیم می گوید این یافته نشان می دهد که مصرف یک رژیم غذایی نامناسب یا داشتن دیابت کنترل نشده می‌تواند باعث غیرفعال شدن مکرر این ژن‌ها و افزایش خطر ابتلا به سرطان در طول زمان شود.

کارشناسان سازمان ملل با استناد به گزارش‌های کشورهای عضو سازمان ملل و شرکت‌های خصوصی گفته‌اند که کارکنان فناوری اطلاعات کره شمالی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند «درآمد قابل‌توجهی» برای پوینگ‌یانگ ایجاد می‌کنند. خبرگزاری رویترز می‌گوید که ناظران تحریم‌های سازمان ملل متحد در گزارش محرمانه‌ای عنوان کرده‌اند که کره شمالی پس از سرقت ۱۴۷.۵ میلیون دلار از صرافی ارزهای دیجیتال، این مبلغ را در ماه مارس امسال از طریق پلتفرم «تورنادو کش» پول‌شویی کرد. مدیرکل آژانس در همین روز در مصاحبه با گاردین از اظهارات ضمنی مقامات جمهوری اسلامی در خصوص تغییر در دکترین هسته‌ای و عدم همکاری با آژانس ابراز نگرانی کرد. پروفسور نیک لیموین، مدیر مرکز سرطان شناسی بارتس در بریتانیا می گوید محققان امیدواری زیادی به تولید ویروس هایی دارند که تنها به سراغ سلول های سرطانی می روند و به بافت سالم کاری ندارند. در آزمایش های انجام شده در ۲۳ بیمار محققان توانسته اند با موفقیت شاهد تکثیر ویروس دستکاری شده در داخل سلول سرطانی باشند.

این آگهی در شرایطی منتشر شد که بسیاری از مشاغل در میانه اخبار مربوط به «هوش مصنوعی»، نگران از دست رفتن شغل‌های کنونی و جایگزین شدن آنها با‌ تکنولوژی‌های پیشرفته هستند. مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد بدهی وزارت آموزش و پروش در پرداخت مطالبات فرهنگیان «در مجموع حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان» است. دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد «با قاطعیت و به صراحت» اتهام وارده به اسرائیل به عنوان «نسل‌کشی» را که از سوی دولت آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه مطرح شده، «رد می‌کند». یک روز پس از این سخنان، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هم گفت تصمیم دولت بایدن در زمینه محدودکردن ارسال سلاح به اسرائیل را درک می‌کند و دولت آلمان هم در حال بررسی این موضوع است.

تهران- ایرنا- محققانی در کشور انگلیس با بررسی سلول‌های سرطانی منفرد نشان دادند که سلول‌های مختلف پروفایل چربی متفاوتی دارند و این تحقیق در آینده با بررسی ارتباط سلول‌های سرطانی مجزا می‌تواند راه را برای درمان‌های جدید هموار سازد. یکی از زمینه‌های امیدبخش و رو به رشد در تحقیقات درمان سرطان، ایمنی درمانی (درمان به کمک دستگاه ایمنی بدن) است. جمهوری اسلامی ایران پیشتر شش زندانی کُرد دیگر با پرونده مشترک را در فاصله ماه‌های آبان تا بهمن پارسال اعدام کرده بود؛ موضوعی که انتقاد گسترده نهادهای حقوق بشری بین‌المللی را به همراه داشت. با این همه، به گفته تنظیم کنندگان این پژوهش افزایش آگاهی عموم از عوارض این بیماری، دسترسی بهتر به آزمایش‌های مربوطه، تشخیص زودتر و پیشرفت در روش‌های درمان می‌تواند به نجات جان بیماران کمک کند.

از آنجا که درمان با واکسن می‌تواند باعث ایجاد و حفظ پاسخ ایمنی نسبت به سرطان گردد، احتمال عود بیماری را به حداقل، کاهش خواهد داد. با وجود تحقیقات گسترده‌ای که هم‌اکنون در زمینه‌ی واکسن‌های سرطان در حال انجام است، هنوز تعداد بسیار اندکی از آنها موفق به گذراندن مراحل لازم برای اثبات اثربخشی و بی‌ضرر بودن و در نتیجه عرضه‌ی گسترده در بازار شده‌اند. دانشمندان دانشگاه کاردیف در ولز، به دنبال راه‎‌هایی تازه و امتحان نشده بودند که بتوانند با استفاده از آن‌ها، سیستم ایمنی خود بدن را به مبارزه با سرطان وا دارند. آن‎ها یک نوع خاص سلول T را در خون افراد کشف کردند که می‌تواند بدن را بررسی کرده و مثل یک اسکنر دقیق، مشخص کند که دقیقا کجا و چطور نیاز به کمک دارد. پیش از این، تصور این که یک سلول از ارگانیسمی داخل بدن بتواند کاری درمانی به این گستردگی را انجام بدهد دشوار بود.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما