تهاجم شیبا و تترا به ترکیه

[ad_1]

بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در ترکیه وضعیت قابل توجهی را در این کشور ایجاد کرده است. پس از کاهش 50 درصدی ارزش لیر ترکیه در سال جاری، سرمایه گذاران خرد به دنبال راهی برای کنترل ارزش دارایی های خود هستند. به دلیل هزینه زیاد و دشواری مدیریت برخی از دستگاه های ضد تورم، مردم برای دریافت توکن های ارزان قیمت در بازار ارزهای دیجیتال هجوم آورده اند.

در حالی که بیت کوین زیر مرز 50000 دلار معامله می شود، معامله گران در ترکیه به دلیل ترس از تورم، سرمایه گذاری عمده خود را به Shiba Inu و Tetra تبدیل می کنند. تورم در ترکیه در ماه نوامبر به 13. به 21 درصد رسیده است که بالاترین قیمت در سال جاری است.

اما چرا مردم ترکیه شبا و تترا را برای بیت کوین دوست دارند؟ 21 بسته شده است که بیش از برآوردهای تحلیلگران مالی است. این در طول سال تورم در 9 اکتبر رخ داد که 19 درصد بود. نرخ تورم ماهانه در ترکیه 51 نوامبر بود که 3 درصد بود، در حالی که 20 تحلیلگر بازار میانگین نرخ تورم را 3 درصد برآورد کرده اند.

نرخ تورم ترکیه در حال حاضر به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده است و افزایش مداوم تورم اردوغان و سیاست های غیرقابل صلاحیت به افق تورمی ترکیه منجر شده است. علاوه بر تورم در ترکیه، تورم بین المللی زندگی را برای مردم ترکیه سخت کرده است.

بر اساس داده های ارائه شده توسط بلومبرگ، افزایش قیمت مواد اولیه 6.54 درصد و افزایش قیمت مواد غذایی که حدود یک سوم مصرف خانوارها را تشکیل می دهد، حدود 11 درصد بوده است. 27 درصد است. همه این دستاوردهای سودمند باعث شده است که مردم ترکیه برای حفظ ارزش دارایی های خود به تورم متوسل شوند. یکی از مهم‌ترین دارایی‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده در طول بهبود مالی ایجاد شده در اثر ظهور ویروس کرونا، بیت کوین است. بیت کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال، انتخاب خوبی برای مدیریت دارایی به نظر می رسد. اما آمار نشان می دهد که مردم ترکیه به جای بیت کوین به آلت کوین و به احتمال زیاد تترا و شبا روی آورده اند.

آمار معاملات بایننس در ترکیه نشان می دهد که در حالی که حجم معاملات بیت کوین به لیر 918 میلیون دلار است، حجم معاملات لیر شیبا بیش از 5 برابر این مقدار است، برای مثال حدود 26.5 میلیارد دلار و حجم معاملات تتر 58 لیر. . او 5 میلیارد دلار درآمد داشت. صابری آیگون، تاجر و تاجر نساجی در اقتصاد ترکیه، به Bishop Desk گفت: «نرخ تورم 21 درصد است، اما تقاضا در سطح بازار و در میان مصرف‌کنندگان بیش از 50 درصد تورم است.» به گفته وی اولویت اول مردم طلا و اولویت دوم دلار است. پس از خرید طلا و دلار، خرید توکن های ارزان قیمت مانند SHIB، VET و XRP برای مردم ترکیه مهم بود. دلیل اصلی امتناع خریداران ترکیه از خرید بیت کوین در صورت گران بودن آن است.

شیبا در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال با چندین توکن معادل یک چهار هزار و چهار هزار بسیار ارزان است. ارزش هر توکن شیبا در برابر لیر ترکیه معادل 00049. 0 است، در حالی که برای هر بیت کوین باید حدود 686 هزار لیر پرداخت شود. اگرچه بازار ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر در ترکیه محدود شده است، اما نقض ارزهای دیجیتال خصوصی نیست، اما با افزایش محبوبیت تتر در ترکیه، در غیر این صورت قانونگذاران مسئول ارزهای دیجیتال خواهند بود.

دلیل این امر این است که استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش غیربانکی برای فرار سرمایه می تواند به اعتبار اقتصاد ترکیه آسیب برساند. اما ترکیه تنها کشوری نیست که کسب‌وکارهای کوچک از ارزهای دیجیتال برای ذخیره دارایی‌ها استفاده کرده‌اند.

در هند نیز، مردم به ارزهای دیجیتال ارزان مانند Shiba و Dojquin روی می‌آورند و خطر ارزهای دیجیتال پشتیبانی نشده می‌تواند سرمایه‌گذاری آن‌ها را بزرگ کند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما